De Magische Arreslee kerstmusical

De Magische Arreslee

Twee kinderen logeren in de kerstvakantie bij hun opa en oma op de boerderij. Ze hebben veel zin in kerstmis, maar dan vertelt opa en dat er in de krant staat dat kerst dit jaar niet doorgaat, de kerstman is onverwacht met pensioen gegaan.

De kinderen vinden het maar een vreemd verhaal en balen als een stekker! Als ze gaan spelen vinden ze in de schuur brokstukken van iets wat lijkt op een oude slee… Ze passen de stukken in elkaar en dan gebeurt er iets magisch…. Het blijkt de slee van de kerstman te zijn en vanachter een hoop rommel komen ineens twee kleine elfjes tevoorschijn. De elfjes biechten op dat ze stiekem de slee hebben ‘geleend’ om een ritje te maken, maar onderweg ging het mis, ze zijn onderdelen verloren en hun magische vliegpoeder is per ongeluk ‘weg-geniest’. Als de Kerstman geen slee heeft, is er natuurlijk geen kerstmis!

Ze moeten op de Noordpool zien te komen om de slee aan de Kerstman terug te geven, maar ja…. Hoe komen ze daar en waar vinden ze de onderdelen die de elfjes verloren zijn onderweg!? Door een ingenieus plan lukt het om de slee te laten vliegen en in een magische tocht langs alle windstreken van de wereld, lukt het ze om alle delen van de slee terug te vinden en naar de Kerstman te brengen zodat het kerstfeest toch door kan gaan!

Waarvan Acte

Bij Waarvan Acte Theaterproducties ben je aan het juiste adres voor spetterende eindmusicals, kerstmusicals en sketches! Alle musicals en mini musicals hebben originele swingende muziek, vlotte dialogen, leuke typetjes en natuurlijk veel humor.

De scripts van Waarvan Acte geven handvatten en duidelijke kaders om de eigen inbreng in een musical vorm te geven, waarmee iedere musical echt van de klas zelf wordt! Al bijna 10 jaar is Waarvan Acte een begrip in Nederland, België en ver daarbuiten. Neem eens een kijkje bij het rijk gevarieerde aanbod, download een van de leesversies en zing vast mee met de handige meezingvideo’s!