Vlog afscheidsmusical

VLOG

Vlog

De musical Vlog is een combinatie van toneel en film! De klas moet vooraf een aantal vlogs (videos) maken, en die tijdens de voorstelling aan het publiek laten zien. Voor iedere vlog is een volledig scenario uitgeschreven, inclusief uitleg hoe je moet filmen, wat je moet filmen, decortips en kledingadvies! Ook staat er uitgebreide achtergrondinformatie over “wat het publiek moet zien?” en “wat we moet het publiek denken?” zodat de hele zaal gedurende de hele voorstelling op het verkeerde been wordt gezet!

Een schoolklas vertrekt op schoolreis, maar raakt vermist! De directrice van de school en de ouders van de kinderen zijn in paniek! De klas en meester Robin zijn onbereikbaar en het enige teken van leven is een VLOG die door Emma en Jayda (twee leerlingen uit de klas) is gepost op hun YouTube kanaal. De VLOG laat een gezellige klas op schoolreis zien… Maar dan… Waarom stopt die bus ineens? Wie is die enge vent? Waarom nemen ze hun telefoons nou niet op?

De politie wordt ingeschakeld en commissaris Goedkoel en zijn team starten een uitgebreid onderzoek. De commissaris is erop gebrand de zaak snel op te lossen en zet zijn team onder druk! Om ze aan te sporen bedenkt hij allerlei complottheorieën, maar of dat nou zo slim is! Gelukkig is het de eerste werkdag van stagiaire Marieke, die met een frisse blik naar de zaak kijkt en hard haar best doet om aanwijzingen te vinden die wel uit de VLOG te halen zijn. Haar collega’s zijn niet zo blij met deze betweterige stagiaire en werken haar tegen zodat ze zelf indruk kunnen maken op de commissaris.

Ondertussen wordt de directrice van de school platgebeld door bezorgde ouders die informatie willen over waar groep 8 is!

Waarvan Acte

Bij Waarvan Acte Theaterproducties ben je aan het juiste adres voor spetterende eindmusicals, kerstmusicals en sketches! Alle musicals en mini musicals hebben originele swingende muziek, vlotte dialogen, leuke typetjes en natuurlijk veel humor.

De scripts van Waarvan Acte geven handvatten en duidelijke kaders om de eigen inbreng in een musical vorm te geven, waarmee iedere musical echt van de klas zelf wordt! Al bijna 10 jaar is Waarvan Acte een begrip in Nederland, België en ver daarbuiten. Neem eens een kijkje bij het rijk gevarieerde aanbod, download een van de leesversies en zing vast mee met de handige meezingvideo’s!