Alle afscheidsmusicals 2024 op één plaats!

Afscheidsmusicals van alle belangrijke producenten

Musical op School helpt leerkrachten bij het vinden van een afscheidsmusical groep 8, al sinds 2002! Zoek je een nieuwe eindmusical voor 2024 of misschien een klassieker? Keus uit ongeveer 135 afscheidsmusicals! Alle belangrijke producenten van afscheidsmusicals zijn vertegenwoordigd.  Via het menu kun je eenvoudig filteren op het aantal spelers, speelduur en producent.  Steeds meer afscheidsmusicals hebben een trailer die je een indruk geven van de inhoud van de musical. Ook leuk om met je klas te bekijken!

Heb je een keuze gemaakt, dan ga je met één klik naar de website van de producent waar je de afscheidsmusical eenvoudig kunt bestellen. Steeds meer producenten bieden hun musicalpakket ook digitaal aan.

Het jaar afsluiten met een kerstmusical

Met één of met meerdere groepen of met de hele school een kerstmusical opvoeren aan het eind van het jaar kan zorgen voor een fijne sfeer in de school zo net voor de kerstvakantie. Op Musical op School vind je kerstmusicals die zijn gebasseerd zijn op het kerstverhaal en musicals met een mooi thema dat past bij Kerstmis. Een kerstmusical is in het algemeen korter dan de bekende afscheidsmusical en is in de regel snel in te studeren.

Meer dan alleen afscheidsmusicals en kerstmusicals

Bij een musical voor groep 8 denk je al gauw aan een afscheidsmusical of kerstmusical, maar door het jaar heen kunnen er ook aanleidingen zijn om een musical op te voeren.  Op Musical op School vind je bijvoorbeeld ook musicals rond het thema 'pesten', musicals die zijn gebasseerd op een kinderboek, kleutermusicals, Sinterklaasmusicals en meer!

Over Musical op School
Musical op School maakt sinds 2023 deel uit van Stichting Musical op School. De missie van de stichting is het bevorderen en stimuleren van een doorlopende inzet van muzikale, theatrale lesonderdelen, met speciale aandacht voor het behouden van de traditie van de afscheidsmusical in het laatste jaar van het basisonderwijs.

Contact
Wil je als producent ook je schoolmusicals aanbieden via Musical op School neem dan contact met ons op.