Een brief aan Sinterklaas

Een brief voor Sinterklaas

Deze avontuurlijke musical over asielhondje Kees en zijn dierenvriendjes is een perfecte manier om de Goedheiligman te introduceren of de Sinterklaasviering op school of vereniging een muzikale, leuke invulling te geven.

Hondje Kees woont met zijn vriendjes Boris de hond, Lilly de kat en Gijs de rat in het asiel. Kees zou heel graag naar de intocht van Sinterklaas willen gaan kijken, maar dat gaat niet zomaar. Gelukkig helpen Fin en Floor hem en ziet hij, samen met Lilly, de Sint en zijn Pieten in de stad. Als ze weer terug zijn in het asiel, heeft Boris een nieuw baasje gekregen. Kees is verdrietig en voelt zich een buitenbeentje. Hij zou zo graag niet zomaar een hond, maar een bijzondere hond willen zijn. Dan krijgt hij een idee: misschien kan Sinterklaas iets voor hem regelen! Hij besluit de Sint een brief te sturen. Beleef het verhaal van Kees en zijn dierenvriendjes uit het asiel mee. Zou Sinterklaas een oplossing weten zodat Kees een bijzondere hond kan zijn? En wie heeft Boris eigenlijk meegenomen?

'Een brief aan Sinterklaas' is gebaseerd op het gelijknamige prentenboek, geschreven door Carlo Boszhard en geïllustreerd door Harmen van Straaten. Het script is makkelijk in te studeren, het aantal spelers flexibel en de 4 liedjes zijn zó aanstekelijk dat alle kinderen ze in een mum van tijd meezingen. Dat is nog eens een vrolijke binnenkomer voor de Sint!

Benny Vreden

De afscheidsmusicals, kerstmusicals en andere musicals voor het basisonderwijs van Benny Vreden zijn een begrip op scholen in Nederland en België. Naast de afscheidsmusicals biedt ook de Benny Vreden digibord tool aan.  Met één druk op de knop toegang tot een grote hoeveelheid liedjes, verhaaltjes, bewegings- en dansmuziek. Sinds 2018 is Carlo Boszhard eigenaar van Benny Vreden.