De rapper, de nerd en het meisje

De rapper, de nerd en het meisje Het is een leuke klas, de klas van Roxanne met haar vriendinnenploeg, Kevin met z’n rapgroepje en de ‘nerds’ Sebastiaan en Joost. Ze gaan bijna op kamp en zijn dus druk in de weer met de voorbereidingen voor de bonte avond.

Intussen: Sebastiaan is al maanden hopeloos verliefd op Roxanne maar hij is verlegen en schaamt zich voor zijn grote neus. Roxanne is op haar beurt hotel-de-botel van Kevin, die zo met zijn muziek bezig is dat hij niks in de gaten heeft. Met haar vriendinnen bedenkt ze allerlei manieren om Kevin te veroveren. Sebastiaan schrijft in stilte prachtige liefdesgedichten. Hij verzint het plan om één van zijn gedichten door de rapgroep van Kevin te laten rappen op de bonte avond, in de hoop dat Roxanne het op die manier te horen krijgt.
Dat lukt, maar Roxanne denkt nu dat de tekst door Kevin is geschreven en dat de verliefdheid dus wederzijds is. En dat was niet helemaal de bedoeling...

Naar het boek van Jan de Waard.

Het Verkeerde Beentje

Wij van Het Verkeerde Beentje maken musicals voor het basisonderwijs. Onder andere kleutermusicals, musicals voor de middenbouw, schoolbrede musicals, kerstmusicals en afscheidsmusicals. De afscheidsmusicals zijn meestal gebaseerd op een mooi, of een spannend, of een grappig (of een mooi, spannend én grappig) kinderboek. Dat wil zeggen: het verhaal wordt omgeschreven tot een toneelscript en er worden een stuk of tien liedjes bij gecomponeerd. Swingende koorliedjes, gevoelige solo's, stevige rapnummers, afwisselend van stijl maar wel steeds muziek die het verhaal ondersteunt.