Een bende in de bovenbouw 2.0

Bende in de bovenbouwOmdat Juf Ineke gaat verhuizen krijgt de klas van Freddy, Marloes, Mo en Kim een nieuwe, jonge en onervaren meester, vers van de opleiding. De stoere Diederik ruikt zijn kans. Hij duikt in het tijdelijke 'machtsvacuüm' en richt een spannende bende op. Daarmee hoopt hij de populairste jongen van de klas te worden. Alleen zal hij dan moeten afrekenen met die paar leerlingen die daar niet aan wensen mee te werken.Diederik raakt zo vervuld van zijn 'missie' dat hij de realiteit uit het oog verliest. Het loopt dan ook behoorlijk uit de hand.

De eerste versie van deze musical is uit 1998. Toen had nog nooit iemand van rap gehoord. Omdat dit verhaal zich prima voor rap leent zijn er enkele nieuwe liedjes (waaronder dus rap) aan de musical toegevoegd. Ook is alles opnieuw ingezongen.

Het Verkeerde Beentje

Wij van Het Verkeerde Beentje maken musicals voor het basisonderwijs. Onder andere kleutermusicals, musicals voor de middenbouw, schoolbrede musicals, kerstmusicals en afscheidsmusicals. De afscheidsmusicals zijn meestal gebaseerd op een mooi, of een spannend, of een grappig (of een mooi, spannend én grappig) kinderboek. Dat wil zeggen: het verhaal wordt omgeschreven tot een toneelscript en er worden een stuk of tien liedjes bij gecomponeerd. Swingende koorliedjes, gevoelige solo's, stevige rapnummers, afwisselend van stijl maar wel steeds muziek die het verhaal ondersteunt.