Een feest van kleur

Een feest van kleurHet verhaal speelt in een land waar alles grijs en kleurloos en saai is. Van kleur hebben ze in dat land nog nooit gehoord. Kleur bestaat gewoonweg niet. Als de bewoners het zat worden en hun beklag doen bij de grijze Koningin krijgen ze de opdracht om om in kleine groepjes de onbekende wijde wereld in te trekken, op zoek naar ‘iets anders’.

We volgen de groepjes op hun zoektocht. Elk groepje komt in een vreemd land terecht waar één kleur overheerst. Na aanvankelijk enthousiasme over de mooie kanten van die kleur leren ze ook de nadelen ervan kennen.

Aantal rollen: Groep 6 plus 7 volwassenen

Het Verkeerde Beentje

Wij van Het Verkeerde Beentje maken musicals voor het basisonderwijs. Onder andere kleutermusicals, musicals voor de middenbouw, schoolbrede musicals, kerstmusicals en afscheidsmusicals. De afscheidsmusicals zijn meestal gebaseerd op een mooi, of een spannend, of een grappig (of een mooi, spannend én grappig) kinderboek. Dat wil zeggen: het verhaal wordt omgeschreven tot een toneelscript en er worden een stuk of tien liedjes bij gecomponeerd. Swingende koorliedjes, gevoelige solo's, stevige rapnummers, afwisselend van stijl maar wel steeds muziek die het verhaal ondersteunt.