De roze rapper

De Roze RapperDe zeskoppige redactie van Flits, de digitale en geheime 'schoolkrant', krijgt wekelijks roze briefjes met daarop korte, wanhopige rapteksten. Ze gaan allemaal over de verschrikkelijke Rachelle. Wie is die Roze Rapper? En vanwaar die wanhoop? De redactie gaat op onderzoek.

Daarnaast worden er de laatste tijd bloedstollend enge geluiden gehoord in de school, vooral 's avonds laat! Zou het er spoken? Ook hier probeert de redactie van Flits achter te komen door stiekem een nacht op school door te brengen. Kortom: volop spanning en sensatie! En dan maken we ook nog eens kennis met Lelijke Leo!

Het boek 'De roze rapper' is er een uit de serie 'Flits!' van Mirjam Oldenhave, een auteur die spanning en humor als geen ander weet te combineren. De muziek bij de 11 liedjes is zeer afwisselend, van jaren-dertig-charleston via rock 'n roll langs pop tot aan rap.

Het Verkeerde Beentje

Wij van Het Verkeerde Beentje maken musicals voor het basisonderwijs. Onder andere kleutermusicals, musicals voor de middenbouw, schoolbrede musicals, kerstmusicals en afscheidsmusicals. De afscheidsmusicals zijn meestal gebaseerd op een mooi, of een spannend, of een grappig (of een mooi, spannend én grappig) kinderboek. Dat wil zeggen: het verhaal wordt omgeschreven tot een toneelscript en er worden een stuk of tien liedjes bij gecomponeerd. Swingende koorliedjes, gevoelige solo's, stevige rapnummers, afwisselend van stijl maar wel steeds muziek die het verhaal ondersteunt.