Een feest van smaak

Een feest van smaakIn een land, ergens hier ver vandaan, zit de hele hofhouding te wachten op de Koningin, want er gaat weer eens heerlijk en overdadig gegeten worden. Maar als de Koningin eindelijk verschijnt geeft ze de Sterrenkundige het woord. Die vertelt dat er vreemde wezens van een andere planeet in aantocht zijn. In paniek kruip iedereen onder tafel.

Een feest van smaak kan worden gespeeld door de hele school. De musical zit zo in elkaar dat elke groep zelfstandig zijn eigen scène kan voorbereiden. Elke groep heeft ook zijn eigen lied. Groep 6 (of 7) speelt voor ruimtewezens en zorgt voor de verbindende lijn.

Tekstrollen: 9 volwassenen, 32 tekstrollen in groep 6 (eventueel aangevuld met een andere groep), verder vanaf groep 3 elke groep 7 tekstrollen

Het Verkeerde Beentje

Wij van Het Verkeerde Beentje maken musicals voor het basisonderwijs. Onder andere kleutermusicals, musicals voor de middenbouw, schoolbrede musicals, kerstmusicals en afscheidsmusicals. De afscheidsmusicals zijn meestal gebaseerd op een mooi, of een spannend, of een grappig (of een mooi, spannend én grappig) kinderboek. Dat wil zeggen: het verhaal wordt omgeschreven tot een toneelscript en er worden een stuk of tien liedjes bij gecomponeerd. Swingende koorliedjes, gevoelige solo's, stevige rapnummers, afwisselend van stijl maar wel steeds muziek die het verhaal ondersteunt.