Sneeuwwitje en de 7 kerstmannetjes

Sneeuwwitje en de zeven kerstmannetjesTerwijl Sneeuwwitje zingend de kerstboom aan het optuigen is krijgt ze van haar vader en Gemene Stiefmoeder te horen dat de Kerstman niet bestaat. Sneeuwwitje wordt boos en gaat bij de buren (meneer en mevrouw Boze Wolf) verhaal halen. Daar krijgt ze te horen dat de Kerstman op de Noordpool woont. Samen met de Jager gaat Sneeuwwitje naar hem op zoek. Na een lange reis ontmoeten de twee tot hun verbazing maar liefst zeven Kerstmannetjes! De verrassende afloop is voor iedereen gelukkig. Zelfs voor Gemene Stiefmoeder!

Het Verkeerde Beentje

Wij van Het Verkeerde Beentje maken musicals voor het basisonderwijs. Onder andere kleutermusicals, musicals voor de middenbouw, schoolbrede musicals, kerstmusicals en afscheidsmusicals. De afscheidsmusicals zijn meestal gebaseerd op een mooi, of een spannend, of een grappig (of een mooi, spannend én grappig) kinderboek. Dat wil zeggen: het verhaal wordt omgeschreven tot een toneelscript en er worden een stuk of tien liedjes bij gecomponeerd. Swingende koorliedjes, gevoelige solo's, stevige rapnummers, afwisselend van stijl maar wel steeds muziek die het verhaal ondersteunt.