Het spoor van bijster

Het spoor bijsterUitgaande van het gegeven dat vrijwel iedere 8e groep een meerdaagse schoolreis maakt, zien we in deze musical een klas, uw eigen klas, een tweedaagse trip maken. Na het openingslied Schoolreis levert het uitzwaaien van de ouders de nodige komische taferelen op. Eénmaal in de bus wordt in de medley Stars on fourty-bus een aantal traditionele busliedjes gezongen. Na de aankomst en het opzetten van de tenten zien we hoe er tijdens het speciale Eet-vers wordt gegeten.

Jingo

Jingo begon in 1982 met het ontwikkelen van afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het was direct een groot succes, want sindsdien hebben vele honderdduizenden kinderen in één of meerdere musicals gespeeld. Met de afscheidsmusicals geeft Jingo iedere achtste-groeper een feestelijke afsluiting van zijn of haar basisschoolperiode. En met kerst verandert de school even in een Winters sprookje. Daarnaast is het met elkaar creëren van een musical ontzettend leerzaam. De kunst van het samenwerken! JingoSupport JingoSupport ontwikkelde een handleiding om leerkrachten te helpen bij het opzetten van een musical. Bekijk de handleiding online.