Achtbaan de musical

Achtbaan de muscial

Groep 8 stapt in de achtbaan en laat met duizelingwekkende snelheid zien, hoe zij door de basisschool zijn geraasd. “Wat is die tijd voorbij gevlogen sinds ze groep 1 binnenstapten”. Het publiek is hiervan getuige geweest. Daarom is het heel bijzonder om deze acht jaar binnen één uur opnieuw te beleven. Uit iedere groep wordt een treffende gebeurtenis belicht. Van hilarisch tot ontroerend, maar alles met een knipoog! Zijn jullie er klaar voor? Seatbelts goed vast? Daar gaan we dan...

Het verhaal begint met een terugblik op groep 1, de meest vertederende groep. De juf is het zonnetje in huis. Ze wisselt het komische kringgesprek af met het bekende liedje Begin de dag met een dansje. Niels vindt zingen stom, want iedereen zegt dat hij het niet kan. “Belachelijk… iedereen kan zingen!”, roept de juf.

Deze reactie is voor Niels het startpunt van een glansrijke zangcarrière. In een flash-forward zien we dezelfde Niels op 22 jarige leeftijd als zanger van een rockband. Hij begint zijn optreden steevast, als ode aan zijn juf, met een rockversie van… Begin de dag met een dansje.

Jingo

Jingo begon in 1982 met het ontwikkelen van afscheidsmusicals en kerstmusicals. Het was direct een groot succes, want sindsdien hebben vele honderdduizenden kinderen in één of meerdere musicals gespeeld. Met de afscheidsmusicals geeft Jingo iedere achtste-groeper een feestelijke afsluiting van zijn of haar basisschoolperiode. En met kerst verandert de school even in een Winters sprookje. Daarnaast is het met elkaar creëren van een musical ontzettend leerzaam. De kunst van het samenwerken! JingoSupport JingoSupport ontwikkelde een handleiding om leerkrachten te helpen bij het opzetten van een musical. Bekijk de handleiding online.