Engste Escape Ever!

De Engste Escape Ever!

Durft jouw groep 8 de code te kraken?

Het gaat niet goed met de escaperoom van meneer Adams en zijn dochter Woensdag: er komen akelig weinig mensen. Ze bedenken een geniaal plan waarmee ze gruwelijk beroemd hopen te worden, zodat het weer druk wordt in de escape: wie de gouden tickets vindt, verstopt in heksendrop, mag gratis griezelen in hun Engste Escape Ever, samen met de koning en Alexia!

Het extreem sportieve gezin van Jutta & Jake en familie de Tiktokkies, met vader Mark Suikerberg van Vreesboek en de kinderen Art Intelligent en Barbie, zijn de gelukkige winnaars. Zij proberen fanatiek de codes te kraken, terwijl mummies en weerwolven hen proberen af te leiden. Ondertussen rappen Frank & Stein er flink op los. Het avontuur krijgt een duistere wending wanneer er een aantal kinderen verdwijnt tijdens de escape... Komt dit nog goed?

Onder het waakzame oog van Dieuwertje Blocnote en Yvonne Kletsmajoor van het Insta-vandaag journaal wordt het magische mysterie uiteindelijk ontrafeld.

Kraak nu de code en beleef de engste muzikale escape-ervaring ever van groep 8!

De Engste Escape Ever is een spannende en grappige eindmusical zonder hoofdrollen, makkelijk in te studeren in kleine groepjes. De liedjes en raps zijn geschreven op herkenbare hits van nu. Het stuk is flexibel in te korten of aan te passen aan een kleine of grote klas.

Je kunt ook kiezen voor de COMPACT versie van Engste Escape Ever! Deze versie is voor kleinere klassen (8-18 kinderen) en duurt tussen de 50 en 60 minuten.

QP Musicals

Wij zijn drie vriendinnen die jarenlang theater en muziek hebben gemaakt met elkaar. Naast het schrijven van musicals zijn we werkzaam in het basisonderwijs (groep 8 leerkracht), kinderpsychologie, communicatie & event management en (kinder)theater.

In de lockdown van 2020 schreven wij de eindmusical "Corona De Musical", gevolgd door "We zijn er bijna!" in 2021. Onze productie "Groep J8Seizoen!" volgde snel daarop. Omdat hier veel vraag naar was hebben we inmiddels ook een speciale compact versie geschreven voor kleinere klassen.

Afgelopen jaar hebben we ook voor het eerst een Kerstmusical geschreven: “De Kerstkoekjes Challenge”. Een korte, makkelijk in te studeren musical voor groep 5 t/m 8, op bekende kerstliedjes. En natuurlijk kun je de challenge ook in het echt doen: Heel mijn school bakt!:-).

Omdat we er zoveel plezier in hebben, hebben we inmiddels weer een nieuwe eindmusical gelanceerd: Engste Escape Ever!. In deze gruwelijk spannende escape-room mogen de kinderen van groep 8 de code kraken van de Engste Escape Room Ever! Zal dat goed gaan?

Zolang we terug blijven horen dat de kinderen net zo veel plezier hebben met het spelen als wij met het schrijven van de musicals, blijven we geïnspireerd verder schrijven aan nieuwe avonturen!

Een vrolijke & theatrale groet,

Francoise, Maaike & Sabien - QP Musicals