Beleefkompas Sprookjesmusicals

Levels & likes

Levels & Likes

De juf zegt: "Er komt een nieuw meisje in de klas". Hoe zou ze zijn? Waar komt ze vandaan? Wat voor kleren heeft ze aan? De kinderen in de klas hebben veel vragen. Zou ze het beste passen bij de blauwe kapjes, de gele kapjes of de groene kapjes? Ook de juf is benieuwd naar de kleur van haar kapje.

En dan is er ook nog dat schaap. Een slim schaap dat alles weet van apps, levels en likes.
Hij wil de kinderen graag helpen, maar is hij echt wel zo aardig en behulpzaam? Is hij wie hij zegt dat hij is? En wat heeft hij te maken met de wolvenroedel in het bos? Als oma in gevaar komt leren de kinderen het nieuwe meisje pas echt goed kennen.

​Ben jij ook zo benieuwd? Al je vragen zullen worden beantwoord in: ​
LEVELS & LIKES

LEVELS & LIKES is te spelen door 15 tot 35 leerlingen. Het pakket bestaat uit het script en een oefensite met daarop de originele liedjes en de instrumentale banden. Met de oefensite (ook op mobiel) kunnen de kinderen de teksten en de muziek zelf oefenen, op school en thuis. In het script staan aanwijzingen voor dans, decor en eventueel videobeelden die de leerlingen zelf kunnen maken.

Beluister hier een compilatie van de muziek:

De makers:

Tekst: Mercedes van Meurs

Muziek: Harold Geerts

Productie: https://www.beleefkompasmusicals.nl/

Beleefkompas

Harold Geerts en Mercedes Meurs schrijven sprookjesverhalen voor groep 8 die wij allemaal wel (een beetje) kennen, maar dan totaal herschreven met een eigentijds verhaallijn, in musicalvorm.

Via een (online) OEFENLOKAAL kunnen de kinderen de tekst en liedjes van de musical oefenen of meezingen op zang- en instrumentale tracks. De rolbeschrijvingen helpen de kinderen om zich echt goed in te kunnen leven. En als docent word jij ook goed op weg geholpen, want in het script staan aanwijzingen voor dans, decor en eventuele videobeelden die de kinderen zelf kunnen maken – met recht 21e eeuwse musicals.