De musical gaat fout - Toneel

De musical gaat fout

De musical gaat fout – Peter Pan, Roodkapje en de ideeën van groep 8.

De musical gaat foutEh… het toneelstuk gaat fout. We zien de groep 8 met de meester en juf kort voor de eindmusical van groep 8 start. Alles lijkt mis te gaan. Nee, alles gaat ook mis. De meester heeft halverwege het verhaal van roodkapje geschrapt en is gestart met de musical Peter Pan. Helaas is hij dat vergeten te melden bij de juffrouw die het middendeel zou instuderen. Hierdoor kloppen de liedjes ook niet meer en de meester neemt het besluit dus de liedjes ook maar te schrappen. Eén leerling pikt dat niet en besluit alle teksten dan maar te zingen.

De leerlingen verantwoordelijk voor het decor komen erachter dat veel decorstukken niet naar binnen kunnen. ‘Op toneel overdrijf je’ hebben ze iets te letterlijk genomen. Afzagen is dus enige oplossing. Ondertussen heeft iedereen ene mening en een idee. Meiden die besluiten om als prinses gekleed te zijn, iemand die al zijn tekst is vergeten en met apparatuur de tekst wordt ingefluisterd. En dan moeten ze nog beginnen.

Naar wens mag u uiteraard altijd eigen liedjes invoegen.

Let op: dit is een toneelstuk, geen musical.

LEVERBAAR VANAF EIND JANUARI 2019