Hoezo kleine school?

Als musical en eindfilm beschikbaar

Hoezo kleine schoolDe basisschool moet dicht. Vanwege de zeer kleine groep leerlingen is de school al een paar jaar onder de opheffingsnorm gekomen en de resultaten zijn ook niet al te best. De inspecteur van het onderwijs heeft per bief laten weten dat de school aan het eind van het jaar nu echt dicht moet. De twee leerkrachten weten dat het een verloren strijd is en maken zich op voor sluiting van de school en melden het aan ouders en leerlingen.

De leerlingen pikken het niet. Zij willen dat hun kleine school blijft bestaan. Ze nemen het heft in handen en hacken het leerlingvolgsysteem. Opeens is de tweeling een vierling geworden en zijn sommige families uitgebreid met 10 leerlingen. De resultaten zijn opgekrikt en zelfs de ouders zijn ingezet om in een leegstaand gebouw karton figuren te laten bewegen zodat het lijkt dat er zelfs een nevenvestiging is.

Het bezoek van de inspecteur om te helpen bij de sluiting verloopt dan ook enigszins rommelig en verwarrend.

Moet de school dicht? Ja de school gaat zeker dicht, maar de leerlingen hebben alles uit de kast gehaald om het de inspecteur zo moeilijk mogelijk te maken.

Deze afscheidsmusical heeft meerdere scripts en wordt aangeboden voor groepen vanaf 5 leerlingen t/m 10. Uiteraard krijgt u alles zo dat u naar wens zelf rollen en scenes kunt toevoegen.