FF W88

Meester Raaf heeft een geweldige afscheidsmusical geschreven. Het gaat over een brandweerman die naar Mexico reist. Het is alleen nog effe wachten totdat alle groep 8-ers op school zijn. En het is wachten op de burgemeester, die beloofd heeft te komen kijken.

FF W88Ondertussen haakt de een na de andere speler af. Jolien moet achter haar hondje Einstein aan die ervandoor gaat. Nicole belt af omdat haar goudvis plotseling ziek is geworden. En Kim blijkt opeens enorme podiumangst te hebben…
Het is wel allemaal erg toevallig. Heeft soms niemand zin in de musical van meester Raaf? Eén iemand heeft er in ieder geval wél veel zin in. Dat is oma Kwiekjes die met haar rollator naar school is gekomen. Zij wil dolgraag zoveel mogelijk rollen overnemen.

Terwijl meester Raaf wacht op de groep 8-ers, komt er ook een groepje bouwvakkers op school. Zij hebben opdracht gekregen om de school te slopen omdat er huizen voor in de plaats moeten komen. Meester Raaf weet daar niks van en wil van de burgemeester weten hoe dat zit.

Het eindigt allemaal in een grote chaotische bende. Meester Raaf wacht op de burgemeester en de groep 8-ers. De bouwvakkers moeten ook wachten voordat ze verder kunnen. En het publiek moet wachten tot de musical nou eens eindelijk écht begint. Maar hé, is ff w88 eigenlijk echt zo erg?

MeerMusical

MeerMusical is een jong bedrijf dat sinds 1995 musicals maakt. Behalve afscheidsmusicals, zijn er ook kerstmusicals, een middenbouw- en een onderbouwmusical. Daarnaast werkt MeerMusical steeds vaker in opdracht van bedrijven en/of instellingen. In de loop der jaren hebben steeds meer basisscholen voor een 'meermusical' gekozen. En dat is ook niet gek, want MeerMusical maakt eigentijdse musicals die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen. Het taalgebruik is alledaags en eenvoudig (maar ook weer niet té populair), de liedjes zijn swingend en goed in te studeren (maar hebben wel inhoud, en zijn ook wel eens gevoelig), en het verhaal is spannend en zowel voor grote als kleine groepen goed op te voeren.