Feessie - de musical

Er waren eens twee steden. De stad Juichen en de stad Schateren. De steden lagen vlak bij elkaar en de inwoners wilden overal de beste in zijn. Op een dag ontvangen burgemeester Harry van Juichen en burgemeester Brigit van Schateren een brief waarin staat dat hun stad de leukste stad van Nederland kan worden. Ze krijgen van het Ministerie van Hilariteit één week de tijd om dit te bewijzen en de strijd barst dan ook gelijk los.

Wethouder Theo van Juichen maakt zich echter nergens druk om. Hij is gek op feestjes en is de hele dag bezig met ballonnen opblazen en confetti strooien. In Schateren wordt ondertussen een reuzentaart gebakken en in Juichen gebeurt dat ook. Maar als de taart van Juichen mislukt wordt clowntje Piet erop uit gestuurd om een taart in het gezicht van de burgemeester te gooien. De vraag is alleen of clowntje Piet weet welke burgemeester. Juichen krijgt problemen met de stroom voor het festival.

Electriciens Sjonnie en Sjaak komen de boel repareren, maar worden per ongeluk ingezet om de stroom van Schateren na te kijken. Als dan ook nog de feesttent tussen de inwoners van Schateren en Juichen gedeeld moet worden, is de chaos compleet. Ondertussen staat het festival op het punt om te beginnen. Artiesten als ‘De Foppers’ (Schateren) en D.J. Fiesta (Juichen) treden tegelijk op. Ze proberen elkaar met extra volume te overstemmen wat eindigt in een 'knallende' afsluiter voor de pauze.

De vraag is: waarom weet de minister van Hilariteit niets van een wedstrijd? Zal de strijd tussen Schateren en Juichen ooit nog stoppen?

Feessie de musical is het verhaal met bijna 100 grappige uitspraken en situaties voor jong en oud. Een musical vol ballonnen, confetti, feesttoeters en een taart gooiende clown.

UNIEK! Musical Maatwerk!

• Een script voor het exacte aantal leerlingen in je groep. Geen gedoe, gelijk starten met oefenen!
  • Verhaal vol humor (ook voor volwassenen) met herkenbare typetjes
  • Alle kinderen hebben een rol en kunnen stralen
  • Online dans- en meezingvideo’s van alle liedjes uit de musical & een leerlingpagina
  • Lees het script, beluister de liedjes en overtuig jezelf!