Groep 8 achter de tralies

Groep 8 aan het werk

U kent ze wel. Van die irritante leerlingen die vliegtuigjes door de klas gooien, propjes en nog veel meer. Die leerlingen die van alles "lenen". Voor die leerlingen is er een oplossing bedacht. Een gevangenisschool!

Groep 8 achter de traliesDe leerlingen krijgen les achter de tralies en de leerkracht zit voor de cel. Dat is pas gepersonaliseerd leren. Modern onderwijs onder een streng regime. Te beginnen met de ergste leerlingen. Leerlingen uit groep 8 zijn het ergst, dus daar start de nieuwe school mee. Leerlingen uit het hele land vinden hun plekje en zelfs een Russische leerling zit achter de tralies.

Ondertussen kampt de school met een aantal problemen. De inspectie wil dat deze school de resultaten en het aantal leerlingen op orde krijgt. Op slinkse wijze is het leerlingaantal aan het stijgen, maar of het nu allemaal raddraaiers zijn? De ouders worden ongeduldig; advocaten en rechters worden ingezet. Een strijdende oma laat zich niet zomaar fouilleren en waar komt dat vervelende gedrag eigenlijk vandaan? Natuurlijk, de eeuwig jankende vader, de moeder die graag over zichzelf praat en de moeder die haar dochter nodig heeft om voor zich te zorgen.

Wie is die bewaarder Torres werkelijk? En waar kent Matthijs de directeur toch van? Een chaos ontstaat als ouders het niet meer pikken en leerkrachten kunnen ook deze vorm niet meer aan.

Misverstanden, oudergesprekken, bezoekregelingen, de isoleercel, een opstand en een oma die zich in de discussie mengt. Het zit er allemaal in.

In de musical komt een wispelturige directeur langs, de stoere ruige leerling, het verlegen meisje, de stevige bewaarder en de klungelige jonge meester. Uiteraard nog veel meer. En mogelijkheden om makkelijk uit te breiden of te verkleinen.

Een musical vol met humor, bizarre situaties, droevige momenten, ontroering en spanning.

Geschikt vanaf 15 lln. t/m 34 lln. Zelf uit te breiden tot 45 lln. Er wordt een script geleverd vanaf 15-22 leerlingen en vanaf 23 - 34+ leerlingen.