Kapitein Goudbaard geeft nooit op!

Deze musical is geschikt voor 20 lln t/m 50+ leerlingen. Iedereen kan het hele stuk op toneel zijn en spelen! U krijgt 2 scripts. 1 voor 20 leerlingen en 1 voor 42 en meer leerlingen. En deze mag u ook nog zelf aanpassen.

Kapitein GoudbaardKapitein Goudbaard vaart al jaren de zeven zeeën rond met zijn schip ‘De Woeste Baarden’. Zijn bemanning bestaat uit stoere piraten met baarden (ook de vrouwen hebben haren op de tanden oftewel een baard). Kapitein Goudbaard is oud en moe. Hij wil het roer overdragen. Dat lukt maar niet, omdat hij al jaren op zoek is naar het piratenreglement waar instaat wie zijn opvolger zou moeten zijn. Het is bekend dat zijn over over over overgrootvader “De Gesel van de West” het reglement ergens heeft achtergelaten. Hij zoekt al jaren. Hij heeft een schatkaart waar wat aanwijzingen op staan, maar het blijft moeilijk.

De bemanning verdeelt zich in twee partijen. De boekaniers; piraten die leven volgens eigen bedachte regels. En de vrijbuiters; de piraten die alles precies zo doen zoals zij dat zelf willen. Ze lappen de regels aan hun laars. Op een avond bij volle maan ontstaat er een flinke ruzie tussen de piraten en de kaart, waarop de aanwijzingen voor het vinden van het piratenreglement staan, wordt in stukken gescheurd. Dat wordt Kapitein Goudbaard te veel. Hij zet ze op het eiland Prikkevest, in de buurt van Brielle. Dat is de laatste plek waar ze nog niet gezocht hebben. De piraten mogen niet terug naar het schip totdat het reglement gevonden is. Op het eiland de Prikkevest maken ze kennis met de plaatselijke bevolking; de geuzen, een stelletje wildebrassen en feestneuzen. Die zijn wel in voor een avontuur. Ze helpen de piraten met zoeken en uiteindelijk vinden ze een kist. In de kist zit de stinkende, slijmerige schoen van een waterman. In die schoen zit een sleutel. Die sleutel is voor de kist waar het piratenreglement in zit en die kist bevindt zich in het stadhuis bij burgemeester Koekebakker. Maar burgemeester Koekebakker ontvangt alleen maar nette mensen en geen stinkende piraten. Na een fikse wasbeurt mogen ze naar binnen. Dan moeten ze het ook nog eens netjes vragen en dat kost moeite. Ze krijgen het reglement en gaan snel terug naar Kapitein Goudbaard.

Niemand kan lezen behalve Pien Piraat. Ze leest voor en eindelijk weten ze hoe ze de opvolger kunnen vinden. Degene met een moedervlek in de vorm van een baard , dat is de volgende kapitein. De piraten staan netjes op een rij en de moedervlekken worden bekeken, op armen, buiken, nekken, billen e.d. Pien Piraat is de opvolger! Kapitein Goudbaard is blij. Pien Piraat is een waardige opvolger. Het schip ‘De Woeste Baarden’ kan weer met volle zeilen vertrekken.

De schoolmusical die u volledig digitaal aanschaft. Bestellen, betalen en downloaden. U kunt alles zelf bewerken en alles is te vinden via een praktisch menupagina.

Kijk snel op de vernieuwde website: www.groep8musicals.nl  om te zien wat u allemaal krijgt in het pakket. 1 keer bestellen = alles in huis