De duffe juf

Een duffe jufJe kent ze wel. Die juffen met een mobiel op zak uit het 'stenen tijdperk', niets met computers hebben, met whiteboardstiften op het digitale bord schrijven etc.

Juf Jet, van groep 8, is zo'n juf. De leerlingen corrigeren de juf regelmatig, omdat ze met oude materialen werkt die niet meer kloppen.

Op de dag dat ze met de directeur online een uitstapje zou boeken is de directeur niet aanwezig. Ach, hoe moeilijk is het nou om online te boeken? Voor een juf die de stekker vergeet is dat toch een lastig klusje.

Op het moment van boeken let juf Jet niet op. Automatisch aanvullen staat aan en in plaats van een tripje naar de Noordoostpolder boekt ze een reis naar de Noordpool.

In zomerse kleding stapt groep 8 met de juf in de bus van de stugge, Duitse chauffeuse Helga. De groep raakt toch wel in verwarring als Helga ze een vliegtuig laat instappen. Waar zij ook de piloot van is. Het hoort waarschijnlijk bij het educatieve deel van de trip, dus ze stappen in. Tijdens de vlucht schrikt de groep wakker. Ze storten neer op de Noordpool, ver van de bewoonde wereld en het vliegveld. Een belangrijke stang is afgebroken en de groep raakt in paniek. Geen smartphone, geen gps, geen radiocontact.... Juf wat heeft u gedaan?

De karakters van de leerlingen komen nu extra goed naar voren. De wandelende Wikipedia, die best wel irritant begint te worden. De jongen die zich zorgen maakt over zijn Birkenstocks, de koukleum, de gillende meiden, de betweter.... etc. En dan zien ze ook nog de verschrikkelijke sneeuwman. Een spannend moment voor alle leerlingen behalve 1. De wandelende Wikipedia weet namelijk dat deze hier niet te vinden is en komt erachter dat het een wetenschapper is die heel wat jaren terug hier gestrand is.

Gelukkig loopt het allemaal goed af. Hoewel er op school natuurlijk wel grote paniek is ontstaan.

Deze musical heeft meerdere scripts en wordt aangeboden voor groepen vanaf 8 leerlingen t/m 30+.

Bij iedere musical worden vele extra's geboden: - teksten in PDF en Word - alle teksten ingesproken voor leerlingen met leesproblemen. - alle muziek op MP3 en WAV (cd-kwaliteit) - extra scene muziek - lessen - Tekeningen - schema's en nog veel meer. Alles in een overzichtelijk menu en bruikbaar op het digitale schoolbord (U kunt altijd hulp vragen aan uw leerlingen).

De musical is na betaling met Ideal direct te downloaden en bij achteraf betalen wordt de musical binnen een paar werkdagen verzonden op USB.

U kunt proefteksten en bestanden lezen en luisteren in het GRATIS proefpakket (downloaden). www.groep8musicals.nl

Groep8musicals.nl

Groep8musicals.nl is het bedrijf van theatermaker Peter Sterke. Hij werkt samen met schrijfsters Willemijn Ooms en José van Dam-Vuijk. Groep8musicals.nl werkt met verschillende componisten uit verschillende branches. Martin Verheesen, uit theater en top 40 hoek. Leon de Kler, uit de game en audiodesign branche. Michiel van Erp, uit de commercial, documentaire en remix branche.